Träning

Efter en halvdan träningsvinter har träningslusten kommit tillbaka – JIIPPEEEEEE

Vad ska jag hitta på i år då?
Vårruset i maj
Midnattsloppet i augusti.

Årets mål?
Bli mindre sladdig.
Kunna springa milen under 60 minuter.
Den cykelrunda som jag började nöta i slutet på förra sommaren är 23-24km, går både på grus och på asfalt, min bästa tid är 1:02. Jag SKA under 60 minuter i år.
Sen gör det ju inget om jag råkar ha skoj under tiden!

Hur ska jag lyckas det med det då?
Just nu är det Röhnisch Running School som gäller, tre pass per vecka med inriktning på löpning under sex veckor. Nu har jag ju fortfarande av och till problem med benen (muskeln direkt under knät som sitter på utsidan av benet har ju en otrolig förmåga att bli överansträngd) så jag måste vara noga med att inte stoppa i hälen och inte ta för långa steg. I år har jag lovat mig själv att när jag börjar känna benen så ska jag inte envisas med springa utan övergå till cykling tills benen är med i matchen igen. Blir mindre totalstopp i träningen på det viset.

Sammanfattning:
Cyklingen för konditionen.
Lagom med löpning för att hålla igång teknik.
Bålstyrka för att orka cykla och springa.

spacer